Thursday, July 29, 2010

derma darah :)



salam.. hyee...
hari nie aku nk cita apa yg tjadi kt aku smlm iaitu bersamaan dgn hari rabu 28/07/2010..
kelas aku hari rabu mmg tiap2 minggu penuh.. bz giler.. tp aku dpt tao yg da derma darah kt foyer DIDE... what ? ? ? derma darah?? hehe..aku mmg xley dgr derma2 darah nie..aku akn join sekali... utk makluman korg la kn, dari aku kecik2 lg,aku mmg tinginnnn sgt nk derma darah... tp dulu aku xley sbb aku kena mkn ubat tiap2 hari... skg nie da boley dh.. hehe

tingat aku sem 1 dulu, penat kot aku pujuk ayh n mak aku nk p derma darah.. hehe..sem 1 besh kot sbb dpt derma darah wlaupun berat agk ngam2 45kg.. haha.. pertama kali aku derma sem 1 aku muntah lepas derma sbb minum susu cokelat...huhu

sem 2 lak aku xley derma darah... byk kali dh aku try sem 2 tu.. dekat 3-4 kali kot.. dan semuadgn jawapan yg sama... berat xcukup! 43kg??? gerat gilerrr... padan la ngn muka aku, dulu nk sgt badan ringan... hehe

and now,sem 3 pn xboley jugak... terus terang aku ktakan, frust gilerr... mcm2 masalah toi laa... berat aku xsmpat nk timbang lg, fail kt darah plak.. darah xcukup pekat n xcukup... huhu... cedih2...

p/s kpd kawan2 ku yg lulus nk derma darah tu kn : dermalah anda sblom anda tak sempat nk menyelamatkan nyawa orang lain yg sangat2 memerlukan darah anda tu.. hehe... terutama kepada lelaki la.. xyh dok kedekut darah sgt.. dh 2 aku dgr ada jugak lelaki yg takut jarum?? takut darah ??? no no.. aku xmo dgr laki takut semua benda nie... haha...

k bubyee.. salam... :)

nadya_syg_kamu

No comments:

Post a Comment