Sunday, December 5, 2010

MY JOURNEY TO istanbul - DAY 1

salam selamat malam di istanbul :)

aku saja la nak berkongsi pengalaman ketika melancong di negara orang .
pada aku, Turki nie satu negara yg unik jugak . nak tau unik atau x,mai kita tgok.
tapi nie aku nak cita perjalanan dari KL dulu k .



okey,1stly . kami bertolak dari AS ke KL petang, pastu flight seterusnya sepatutnya pukul 12.30pagi, tapi delayed sampai kul 1pagi ja .
penerbangan kami mengambil masa 11 jam 30 min .
seyes memang lama sgt dlm flight ! gila ! naseb baik ar ada entertainment yg cukup utk aku "terokai". haha . (actually xmain sgt pn smua bnda tu, byk tido ja )
perbezaan jam antara Malaysia ngan Istanbul ialah 6jam . kiranya kami sampai kat Istanbul nie lebih kurang pukul 6pagi jam Istanbul dan 12tgh hari jam Malaysia .

lepas ja sampai kt sini, kami xley check-in lagi sbb kul 2ptg bru ley check-in. sementara nk tunggu pkul 2ptg,kami g ar jalan2 lu.
byk tempat yg dpt kami kunjungi BLUE MOSQUE, GRAND BAZAAR, MEHMUT PASA, ARASTA BAZAAR, pastu g mna lg eh ? ha ! kami p makan ! seyes makanan2 disini sedap ! hari ni saja aku dah makan kebab di 3 tempat . tiap2 kebab ada kelainan yg tersendiri dan kebabnya bukan serupa pn, lain2 bentuk . hehe . yg penting makanan kt sini 90% halal, kalau xhalal, kedai tu akan tunjuk arak or ham ke pa2 ja la .

actually aku da xlarat nk taip, so enjoy tgok ja la k ;)










b





7 comments:

  1. sumpah aku jeles
    nk p jgak
    hahahhah

    ReplyDelete
  2. hohohoo....best2....jgn lupa ak yaa..haha

    nad...ang makin lawa!!!! rugi tokwan xpilih ang....hahaha

    (kasi line panazz) :P

    ReplyDelete
  3. mie : haha

    khai : aku rsa aku besa ja pn . ha mmg sj la kn . kasi tumbuk baru taw . dush dush !

    ReplyDelete
  4. nard,adik laki ang xp ka?
    khai : mmg pnas gla,hha..

    ReplyDelete
  5. lynd : adik laki aku p ,tp dia yg jd cameraman . hehe . so gmbar dia xbyk ar. aku xboh smua gmbar dlm nie. byk sgt .hehe

    ReplyDelete
  6. ouh..bwa blik kebab kt ku wey..
    haha..

    ReplyDelete
  7. haha . klu boley mmg nak . tp nnt lama2 dia xsedap arr :)

    ReplyDelete