Friday, February 4, 2011

sedih dengan persepsi orang kampung

hye . salam tahun baru cina buat semua .

ermm . topic kali nie agak kontroversi kot .

ya la . mana taknya . aku sedih betol dengan persepsi orang kampung .
apa salahkah kalau kita kawan dengan orang yang berbeza dari segi apa pun ?
setahu aku tak salah !

salahkah kita berkawan rapat dengan budak "freehair" ?
adakah budak freehair nie semuanya sosial ?

salahkah kita berkawan rapat dengan lelaki ?
adakah budak lelaki semuanya terok ?

perlukah kita hanya perlu berkawan dengan orang yang sama taraf dengan kita ?

dan perlukah kita berkawan dengan orang yang bertudung labuh saja ?
yang hanya pandai menjaga tatasusila ?
adakah kita nie baik sangat nak membandingkan diri kita dengan orang lain ?

aku tak suka semua nie !
bila aku dengar ja semua nie dengan telinga aku sendiri .panassss jaaa. tapi apa perlu buat, tak kan nak melawan cakap kan ?

tak pa . lepas nie kita hanya kawan dengan orang yang baik-baik ja dimata orang tua-tua kan .
senang hidup dunia akhirat kalau ikut cakap orang tua-tua .

ya la ! kita memang hidop untuk menjaga hati orang tua-tua kan ?

4 comments:

  1. hello!!!
    kawan je lew ngn sapa2 pun kan??
    biaq ja mulut owg!

    ReplyDelete
  2. waoo . umar marah laa.. hehe . relax arr . kan nadia ckp,post nie kontroversi ja laa.. xkan wat punyaa ;)

    ReplyDelete
  3. tak jadi masalah kalau kta nk kawan dengan yg free hair kan. mereka pun sama ja dengan kta. :)

    ReplyDelete